top of page

COVID: One in every 20 residents has tested positive, Maverick nears 3,000 confirmed cases


Eagle Pass, TX - The total number of locally confirmed coronavirus cases is just 75 short from 3,000.


The virus has hit hard in Eagle Pass and Maverick County, impacting dozens of residents and their families.

An example of how bad COVID-19 has impacted local families is the most recent passing of a well-known local Police Officer, Santos Hernandez, who first lost both parents prior to losing his own life due to the highly-contagious virus.


On a separate incident, a local mother and daughter died after testing positive and encountering health complications.


A total of 5% of the community has test positive for the virus, meanwhile, 22.8% of the total population has gone through COVID-19 testing.





COVID: Uno de cada 20 residentes ha dado positivo en la prueba, Maverick se acerca a los 3,000 casos confirmados



Eagle Pass, TX - El número total de casos locales de coronavirus confirmados es solo 75 menos que 3,000. El virus ha afectado con fuerza en Eagle Pass y el condado de Maverick, afectando a decenas de residentes y sus familias.

Un ejemplo de cómo el COVID-19 ha afectado a las familias locales es el fallecimiento más reciente de un conocido oficial de policía local, Santos Hernández, quien perdió a ambos padres antes de perder su propia vida debido al virus altamente contagioso. En un incidente separado, una madre y una hija de la localidad murieron después de dar positivo y sufrir complicaciones de salud. Un total del 5% de la comunidad ha dado positivo en la prueba del virus, mientras que el 22,8% de la población total ha pasado por la prueba COVID-19.


bottom of page